Marketing (online)

Wel of geen webwinkel keurmerk?

1024 576 ME. Media Engineering

Webwinkels schieten als paddenstoelen uit de grond en de concurrentie is binnen de retailmarkt nooit eerder zo hoog geweest. Op het internet strijdt de webwinkelier om de meeste bezoekers en in de stad moeten vooral de kleine winkelketens hun deuren sluiten. Het internet is booming business, maar is tegelijkertijd een ‘gevaarlijke’ plek. De consument dient…

read more

De relatie tussen usability, user experience en SEO

1024 576 ME. Media Engineering

Usability en user experience spelen een belangrijke rol bij SEO. Door je website te optimaliseren voor deze twee factoren, verbeter je ook je ranking in Google. Wat is usability? Usability gaat over gebruiksvriendelijk ontwerp. Het betekent dat gebruikers snel kunnen zien hoe de website werkt, waar ze informatie kunnen vinden en dat ze geen errors…

read more

Meten is weten. Zo voorkom je ontevreden websitebezoekers!

1024 576 ME. Media Engineering

We vinden het fijn als we iets kunnen meten. Cijfers en statistieken geven houvast en sturen de strategie. Maar hoe meet je een ervaring? Hoe meet je wat je klanten vinden van jouw website, hun bestelling of de klantenservice? User experience (UX) gaat over die metrics. Over hoe tevreden websitebezoekers zijn over dat bezoek. “UX…

read more

Less is more: is het bieden van minder keuzes altijd beter?

1024 576 ME. Media Engineering

Het klonk zo logisch: meer keuze is altijd beter. Meer mensen kunnen precies vinden wat ze zoeken en als je bij je vertrouwde merk blijft, kan je de nieuwe opties gewoon negeren. Eén groep profiteert, de andere groep ondervindt geen enkel nadeel. Maar 16 jaar geleden zorgde een onderzoek voor opschudding: meer keuze bleek wel…

read more

10 redenen waarom klanten bijna bestellen

1024 576 ME. Media Engineering

Heb jij wel eens bijna iets besteld om uiteindelijk toch weg te klikken? Dan ben je niet de enige. Van alle producten die in 2015 in online winkelwagentjes werden gestopt is 72,7% niet gekocht. Bijna driekwart van de bestellingen gaat dus, op het laatste moment, niet door. Daar is niet altijd iets aan te doen. Klanten…

read more

Vier valkuilen bij het vaststellen van je buyer persona’s

800 533 ME. Media Engineering

Tim houdt van mooie kleren. Hij koopt graag bijzondere overhemden en luxe colberts. Hij is salesmanager bij een groot bedrijf, verdient goed en gaat met plezier naar zijn werk. Zijn slechtste eigenschap is dat hij erg ongeduldig is. Als iets niet goed werkt, te lang duurt of onoverzichtelijk is, dan heeft hij er al geen zin…

read more

Enquête: Welke online informatie bent u geïnteresseerd in?

350 165 ME. Media Engineering

De tijden van telefonische acquisitie zijn voorbij. Content marketing heeft het overgenomen van de ‘verouderde’ manier om klanten te bedienen. Alle communicatie verloopt tegenwoordig online. Als Full Service Web Agency willen wij u zoveel mogelijk op de hoogte houden in deze jungle van informatie op een manier waarmee wij u geïnformeerd, geboeid en geïnteresseerd kunnen…

read more

Eerste indruk is goud waard!

300 225 ME. Media Engineering

Website Design Elke bezoeker die voor het eerst op jouw website komt beoordeelt de website binnen 10 seconden. Het is van groot belang dat je website een goede eerste indruk maakt en dat het voor de bezoeker meteen duidelijk is waar jouw website over gaat. De eerste indruk is dan ook goud waard. Een creatief,…

read more